Naar de tandarts in een 1,5 meter samenleving

Onze praktijk gaat de reguliere zorg op een veilige manier weer opstarten.

Mondzorg in de praktijk is mogelijk bij:

• Personen zonder symptomen passend bij COVID-19 klachten* en
  • Personen met bewezen COVID-19 die ten minste 2 weken klachtenvrij zijn

* verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, koorts (≥ 38 ⁰C).

Mondzorg is niet in de praktijk mogelijk bij:

• Personen met symptomen* passend bij COVID-19 of gezinsleden (alle huishoudcontacten) met symptomen passend bij COVID-19
  • Personen met bewezen COVID-19 of gezinsleden (alle huishoudcontacten) met bewezen COVID-19 of personen in thuisisolatie
  • Personen in thuisisolatie
  • Personen met een verhoogde kans op infectie;
  • Personen woonachtig in een verpleeghuis of instelling voor mensen met een verstandelijke handicap.

* verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, moeilijk ademen, koorts (≥ 38 ⁰C).

Voor personen die in de groep vallen die wij niet in onze praktijk kunnen ontvangen is wel zorg beschikbaar. Mogelijk via een telefonisch consult of met een doorverwijzing naar een speciaal hiervoor ingerichte centrale praktijk. Neem contact met ons op te nemen via telefoon of email zodat wij u passende zorg kunnen bieden.

Naast de strenge gangbare methoden van infectiepreventie hebben wij ook extra maatregelen in onze praktijk.

Voor u als patiënt is het belangrijk om te weten dat:

• U zoveel mogelijk alleen dient te komen, zonder onnodige begeleiding.
  • U tijdig aanwezig dient te zijn voor uw afspraak, maar zeker niet meer dan 10 minuten voor uw afspraak.
  • U bij binnenkomst uw handen grondig wast in de wasbak nabij het toilet.
  • U minimaal 1,5 meter afstand houdt van andere patiënten en onbeschermde medewerkers.
  • U geen handen kan schudden met de medewerkers.
  • U vervolgafspraken met uw behandelaar in de behandelkamer maakt of via telefoon/email en niet aan de balie.
  • Een gezin van meer dan 4 personen altijd van tevoren contact moet opnemen voor het maken van meerdere afspraken.
  • Een gezin van 4 personen of minder tegelijk in de wachtkamer aankomen en een gereserveerde plek hebben om te wachten. Dit wordt aangegeven met een naambordje.
  • U alvorens u de behandelkamer betreedt een anamnese met o.a. allergie en medicatiegebruik moet invullen.
  • U mogelijk voor de behandeling 1 minuut lang uw mond moet spoelen met 1% waterstofperoxide